Hasznos tudnivalók
Információk
Összes termék
pozitiv lista a jogkövető vállalkozásokról
Ez a gomb átirányítja Önt az EU Rapex oldalára, ahol kereshetőek az EU-n belül bejelentett és letiltott termékek
Üvegzseb program
Kapcsolat
2014.01.29. szerda 16:36

Tisztelt Fogyasztók!

 

A fogyasztóvédelmi tárgyú beadványok gyorsabb és költséghatékonyabb intézése érdekében a következőkre hívjuk fel szíves figyelmüket:

 

Elektronikus úton benyújtandó panaszok, kérelmek esetében kérjük, hogy azt a fogyasztóvédelmi hatóság részére az Ügyfélkapun keresztül, a megfelelő űrlapok kitöltésével küldje meg. Amennyiben nincs még ügyfélkapus regisztrációja, lehetősége van ideiglenes regisztrációval is beküldenie a kérelmet. (Erről bővebben itt olvashat)

 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság statútum rendelete* alapján közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel az NFH jár el.

 

Amennyiben panaszával írásban, ill. elektronikusan mégis a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot keresi meg az illetékes felügyelőség helyett, úgy – a tartalom érdemi vizsgálata nélkül - a beadvány áttételére kerül sor a beérkezését követő 8 napon belül.

 

Az illetékes felügyelőségek listáját a következőkép érheti el:

 

Az illetékességet megalapozza az Ön lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes felügyelőségnél benyújtható.

 

A közigazgatási eljárási törvény értelmében a kérelemnek kötelezően tartalmaznia szükséges

  • az ügyfél és képviselőjének a nevét, lakcímét vagy székhelyét,

  • az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét,

  • továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy a telefonos elérhetőséget.

 

Fentieken túl a fogyasztóvédelemről szóló törvény rendelkezései alapján a kérelemnek az alábbiakat is tartalmaznia szükséges:

  • a kérelemmel érintett vállalkozás nevét, valamint ha a fogyasztó rendelkezésére áll, székhelyének címét,

  • a feltételezett jogsértéssel érintett üzlet címét vagy a kifogásolt magatartás elkövetésének helyét,

  • a beadvány tárgyának rövid leírását a rendelkezésre álló dokumentumokkal alátámasztva, ideértve különösen a vállalkozásnak a fogyasztó megkeresésére adott válaszlevelét, a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet, vagy postai úton benyújtott panasz esetében a feladás igazolását szolgáló dokumentumot, valamint

  • a kérelmező aláírását.

 

Ezen adatok valamelyikének hiányában beadványa közérdekű bejelentésként intézhető el, amelyben az eljárást kezdeményező személy ügyfélnek nem minősül.

 

Kérjük vegye figyelembe továbbá, hogy az erről a linkről elérhető tájékoztató szerint a fogyasztóvédelmi hatóságnak mely területen van hatásköre eljárni egyetemes és közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatban, illetve mire terjed ki a fogyasztóvédelmi hatóság feladatköre.

 

Fontos kiemelni, hogy a közszolgáltatásokkal kapcsolatos kérelmek esetében a fogyasztó köteles panaszával – a hatósági eljárást megelőzően – igazolható módon a szolgáltatóhoz fordulni.

 

Az eljárási kérelem benyújtásához segítséget nyújtó űrlapot elérheti innen a következő formátumokban:

 

Vonatkozó jogszabályok felsorolása:

 



2010.11.29. hétfő 14:40

KAPCSOLATFELVÉTEL

 

Kérjük, amennyiben panaszbejelentést szeretne tenni, használja elektronikus ügyintézési rendszerünket!

A panasz mihamarabbi elintézése érdekében kérem tájékozódjon honlapunkon, hogy panasza intézése a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozik-e.

 

Az Ügyfélkapu használata

 

  • Amennyiben nem rendelkezik még Ügyfélkapus regisztrációval, akkor a teendője a következő:

 

1)       Keresse fel Elektronikus Panaszbejelentő Rendszer oldalunkat a http://afssrv.nfh.hu/nfh/nfh.main.page webcímen.

2)       Nyomja meg a képernyő bal oldalán található „Belépés ügyfélkapun keresztül” menüpontot.

3)       A „belépés szükséges” felirat alatt nyomja meg a Belépés gombot. (ezt a böngésző ablakot lehetőleg ne zárja be)

4)       Az újonnan előugró ablak a Kormányportál Ügyfélkapujának belépő oldalára vezeti.

5)       Kattintson a „Még nem regisztrált?” feliratra.

6)       Az „Ügyfélkapu regisztráció” 3. menüpontot kínál fel, amiből válassza a „Kitöltöm az adatlapot az ideiglenes regisztrációhoz” lehetőséget.

7)       Töltse ki értelemszerűen a megjelent űrlapot. A kitöltést követően az űrlap alján nyomja meg a „Regisztráció elektronikus aláírás nélkül” feliratot a regisztráció véglegesítéséhez.

8)       Nézze meg az e-mail címét, és kattintson az ott megküldött linkre a regisztráció érvényesítéséhez.

9)       A linkre kattintáskor egy új ablakot nyit meg a böngésző, „Első bejelentkezés” címmel.

10)   Itt írja be felhasználónevét, és az új jelszóhoz írjon be egy – a követelményeknek megfelelő – jelszót. Utána nyomja meg az OK gombot.

11)   Ekkor térjen vissza az NFH Elektronikus Panaszbejelentő Rendszer ablakához (ld. 3. pont), és nyomja meg a belépés gombot. Ekkor a rendszer automatikusan belépteti.

12)   A bal oldalt megjelenő menüpontokból (lakossági panaszbejelentés, illetve lakossági információkérés) válassza ki, mit szeretne.

 

Ideiglenes regisztrációja 30 naptári napig él. Ha szeretné fenntartani, akkor érdemes ezen időszakon belül az Okmányirodába befáradnia azonosítás céljából. Amennyiben ezt megteszi és bármelyik okmányirodában aláírásával igazolja, hogy hozzájárul adatainak rögzítéséhez és használatához, ideiglenes regisztrációját hitelesítik, és létrejön végleges személyes ügyfélkapuja. Ennek hiányában 30 nap után regisztrációja törlődik, melyről e-mail címére értesítés fog kapni.

 

A regisztráció törlődése nem azt jelenti, hogy panaszbejelentése is elveszett, figyelemmel arra, hogy azt az Ön által kiválasztott elsőfokú felügyelőség iktatja és onnantól iratként kezeli, az ügy kivizsgálását megkezdi. Az ügy állásáról annál a felügyelőségnél szükséges érdeklődnie, ahová a bejelentést címezte. Illetve a 30 napon belül, amíg regisztrációja él, az NFH Elektronikus Panaszbejelentő Rendszerébe belépve a „Keresés a benyújtott űrlapok között” menüben láthatja az Ön által beküldött kérelmeket és onnan tájékozódhat a beadvány iktatószámáról, felelős ügyintézőjéről, az irat státuszáról.

 

  • Amennyiben van már nemrégiben készített Ügyfélkapus (ideiglenes, vagy nem ideiglenes) regisztrációja

 

Kövesse a fenti 1-3. lépést és 11-12. lépéseket.


  • Amennyiben a belépés során az alábbi ablak nyílik meg az ügyfélkapuban, akkor a teendője:

 

Az NFH Elektronikus Panaszbejelentő Rendszerében úgymond „újra kell azonosítania” magát az első belépésnél.

 

A csatolt képernyőképen az adatokat úgy kell pontosan kitöltenie, ahogyan azt a Kormányportál regisztrációjánál tette, pl. ha ott két keresztnevet írt be, akkor itt is kettőt kell, ha volt a név előtt jelző (pl. dr., vagy ifj., akkor azt is be kell írni).

 

Ha a Kormányablaknál a regisztrációkor a nevében szereplő ékezetes betüket nem megfelelően rögzítették, úgy az újraazonosításkor is úgy kell megadnia nevét.

 

Férfiaknak is ki kell tölteni a születési név rublikát (még akkor is, ha ugyanaz, mint a jelenleg használt nevük.* 

 

A születési dátumnál kérjük ne pontot tegyen a számok közé, hanem a mintán is látható kötőjeleket.

 

Ha ezeket betartja, a rendben gombra nyomva az újraazonosítás remélhetőleg sikeresen megtörténik, a rendszer használható.

 

  • Belépési, küldési hibák (GYIK)


    - Ha nem engedi belépni a rendszer, ellenőrizze, hogy minden adatot úgy írt-e be, ahogyan azt a Kormányportál regisztrációnál tette.

    - Ha nem küldi el a bejelentést a rendszer, csak hibaüzenetet ír ki, annak oka lehet, hogy a csatolható fájlok mérete korlátozott, max. 5 MB mellékelhető a panaszbejelentéshez.

    - Kérjük vegye figyelembe, hogy csak egy mellékletet enged csatolni a rendszer egy panaszbejelentéshez. Így amennyiben egyszerre több mellékletet szeretne küldeni, azt kérjük, hogy erre a célra szolgáló csomagolóprogrammal csomagolja, tömörítse egy fájlba (tömörített mappába), és azt töltse fel bejelentéséhez. Ekkor is figyelni kell azonban a méretkorlátozásra.

    - Ha nem biztos benne, hogy felvette-e a rendszer a beküldött kérelmét, nézze meg a "keresés a benyújtott űrlapok között" menüpontot, ahol sikeres mentés esetén megjelenik a kérelem űrlapja.

    - A Panaszbejelentő Rendszer elsősorban Internet Explorer és Mozzilla böngészővel kompatibilis. Mobileszközön való megjelenítése is lehetséges.

    - Ha minden tanácsot követve sem tud belépni, illetve beküldeni a kérelmét, akkor az alábbi linken megtalálható elérhetőségek közül válassza ki az Ön lakóhelye, vagy a bepanaszolni kívánt vállalkozás székhelye szerint illetékes területi felügyelőség címét, és bejelentését közvetlenül oda küldje meg, Elérhetőségek >>> http://www.nfh.hu/magyar/informaciok/elerheto/teruleti/teruleti_ossz.html



    * Jogszabályaink ugyanis jelenleg már megengedik, hogy a férfi vegye fel felesége nevét, így a születési névhez képest neve megváltozik.


    Keresés
    Veszélyes termék kereső
    Az NFH Elektronikus Panaszbejelentő Rendszere - Ügyfélkapu
    veszélyes termék bejelentő
    Amit a rezsicsökkentésről tudni jó  (1. rész)
    Az NFH olyan ismeretanyagot állított össze új okostelefon-alkalmazásában, amely a mindennapok során leggyakrabban felmerülő fogyasztóvédelmi kérdésekre ad választ.  Az ingyenes letöltéshez kattintson ide!
    Hétvégi telefonos ügyfélszolgálat
    pozitivlista_ujbanner
    Az NFH hivatalos fórum oldala
    Amit a fogyasztóvédelmi referens alkalmazásáról tudni kell (GYIK)
    Rezsipontok
    Rezsicsökkentéssel kapcsolatos híranyagok, nyomtatványok, letölthető anyagok
    okosotthon_banner_120
    okoskosar_banner_120
    Nemzeti_Dohánybolt
    Nemzeti Fogyasztói Termékkosár a
    Fogyasztóbarát vállalkozás védjegy
    Európai Fogyasztói Központ Magyarországi Szervezete: www.magyarefk.hu
    digitalis_atallas
    Tanácsadó irodák
    Időszakos Hírlevél
    hirlevel
    Szóvivői iroda
    Fogyasztóvédelmi Tükör
    Aktív szépkorújság
    Letölthető kiadványok
    Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
    Rapex
    Európai Unió támogatásával megvalósuló projektek
    ÁROP_1.A.4_2012
    EKOP_1.A.2_2012
    EKOP_2.A.2._2012
    ÁROP_1.2.18_A_2013
    eu_v
    OECD - global portal on product recalls from markets in Australia, Canada, Europe and the United States
    Eladó laboratóriumi műszerek az NFH-nál
    Játszótéri eszközök nyilvántartó adatlapja
    Nemzeti Jogszabálytár
    Az EU Hivatalos Lapjának magyar nyelvű kiadása
    BH gyűjtemény - A Bíróságok Portálon kereshet az anonim közzétett ítéletek között
    Közadatkereső
    nemzeti_kozigazgatasi_intezet
    Nemzeti Fejlesztési Minisztérium